Przygotowałem listę 25 książek które miałem przyjemność przesłuchać w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Podzieliłem je na kilka kategorii oraz dodałem krótkie opisy jak dziś odbieram poszczególnie pozycje po kilku (lub kilkunastu) miesiącach od skończenia.
Dwa absolutne hity:
- The E-Myth Revisited: Why Most Small Businesses Don\'t Work and What to Do About It
Dlaczego nikt mi tego nie polecił 10 lat temu?! Jeśli zakładasz firmę albo jesteś w biznesie już kilka lat - kupuj w ciemno. - Shoe Dog: A Memoir by the Creator of Nike
Niesamowita historia. Wyzwania z którymi się mierzył (i odniósł sukces) sprawiły że wstyd mi opowiadać o własnych ;).
Zarządzanie:
- The Breakthrough Company: How Everyday Companies Become Extraordinary Performers
Świetnie opisuje etap rozwoju pomiędzy tym w "E-myth" a "From Good to Great" czyli pomiędzy startem a dużą firmą. - Reinventing Organizations
Będąc w połowie byłem przekonany że chcę aby moja firma była zorganizowana wg. zasad tutaj opisanych, pod koniec - nie byłem już tego taki pewien ;). Warto. - Holacracy: The New Management System for a Rapidly Changing World
Jeśli czytanie o organizacjach turkusowych (powyżej) to dla Ciebie filozofowanie to tutaj znajdziesz sam konkret i instrukcję postępowania.
Sprzedaż:
- The Challenger Sale: Taking Control of the Customer Conversation (Your Coach in a Box) by Dixon, Matthew, Adamson, Brent Polecam, burzy kilka mitów mity na temat najlepszego podejścia do procesu sprzedaży.
- From Impossible To Inevitable: How Hyper-Growth Companies Create Predictable Revenue Kontynuacja Predictable Revenue. Lepsza niż poprzedniczka. Polecam.
- The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change
Klasyk. - Sales Management. Simplified.: The Straight Truth About Getting Exceptional Results from Your Sales Team
- Fanatical Prospecting: The Ultimate Guide for Starting Sales Conversations and Filling the Pipeline by Leveraging Social Selling, Telephone, E-Mail, and Cold Calling
Produktowe:
- Sprint: How to Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days
Będę musiał do niej wrócić jak będę bliżej tworzenia własnego produktu. - The Lean Product Playbook: How to Innovate with Minimum Viable Products and Rapid Customer Feedback
Nic o czym nie czytałem wcześniej.
Marketingowe:
- Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die
Całkiem ok, mam tylko problem z wdrożeniem w usługi b2b.. . - Switch: How to Change Things When Change Is Hard
- Predictive Analytics: The Power to Predict Who Will Click, Buy, Lie, or Die
Inne:
- Alibaba: The House That Jack Ma Built
Może nie powala jak historia Nike, ale pozwala nabrać szacunku do Alibaby. - Digital Gold: Bitcoin and the Inside Story of the Misfits and Millionaires Trying to Reinvent Money
Wprowadzenie w to czym jest bitcoin i skąd się wziął. Miła lektura. - Blockchain: Blueprint to Dissecting The Hidden Economy!- Smart Contracts, Bitcoin and Financial Technology
Taka sobie. - Crush It!: Why NOW Is the Time to Cash In on Your Passion
OK, ale podobna do innych książek Garego. - The Inevitable: Understanding the 12 Technological Forces That Will Shape Our Future
- The Coaching Habit: Say Less, Ask More & Change the Way You Lead Forever
- The Toyota Way to Lean Leadership: Achieving and Sustaining Excellence through Leadership Development (Business Books)
Trochę historii, trochę przykładów z życia. OK, ale bez rewelacji. - The Launch Pad: Inside Y Combinator, Silicon Valley\'s Most Exclusive School for Startups
Bardziej ciekawostka, ale przyjemnie się słuchało. - The Art of the Start 2.0: The Time-Tested, Battle-Hardened Guide for Anyone Starting Anything
- Ego Is the Enemy
Ciekawy jestem które z powyższych trafiłyby do waszej “Top 10” oraz co powinienem wziąć na warsztat na kolejne 12 miesięcy?
Dodaj komentarz!