Niedługo minie półtora roku od czasu kiedy zacząłem nałogowo słuchać audiobooków w Audible (linki poniżej). Ta forma kontaktu z książką wyjątkowo mi podpasowała. Myślę że głównie dlatego, że mogłem zrównoleglić dwie czynności (książka i spacer z psem) które wymagają czasu i nie da się nimi zająć “po łebkach” ;).
Książki czytane mają dla mnie też dodatkową zaletę (poza rozwojem osobistym), można się dobrze osłuchać z angielskim, w szczególności kiedy czyta je sam autor.
Od stycznia 2014 przesłuchałem już 30 pozycji (większość w modelu subskrypcyjnym). Nie przypominam sobie żeby któraś okazała się totalnym gniotem ;).19 z nich mogę każdemu polecić w ciemno, podzieliłem je na trzy kategorie (lista posortowana wg. czasu zakupu, najstarsze na początku):
Startup / biznes:
- Rework (Jason Fried, David Heinemeier Hansson)
Utwierdziła mnie w tym że szkoda czasu na MBA ;) - Scrum(Jeff Sutherland, JJ Sutherland)
Znakomita pozycja człowieka który wymyślił SCRUM - The Goal: A Process of Ongoing Improvement(Eliyahu M. Goldratt, Jeff Cox)
Mimo że to książka oparta o klasyczną fabrykę daje świetną perspektywę na metodologię Lean - The Hard Thing About Hard Things(Ben Horowitz)
Dobre rady i wspomnienia z pola walki - The Lean Startup(Eric Ries)
To czytałem już kilka lat wcześniej, totalnie zmieniło moje podejście do tworzenia startupów - Good to Great: Why Some Companies Make the Leap...And Others Don\'t(Jim Collins)
Absolutny "must read" dla kogoś kto chce stworzyć ponadprzeciętną organizację poparta badaniami - Start-Up Nation (Dan Senor, Saul Singer)
Ta książka otworzyła mi oczy na scenę startupową w Izraelu - Predictable Revenue (Aaron Ross, Marylou Tyler)
W zasadzie podręcznik stworzenia systemu sprzedaży - Great by Choice(Jim Collins, Morten T. Hansen)
Kolejna część "Good to Great" - Start with Why (Simon Sinek)
Dzięki niej zacząłem sobie zadawać lepsze pytania dlaczego rozwijam Binary - The Thank You Economy(Gary Vaynerchuk)
Samo słuchanie Gary\'ego jest klasą samą w sobie ;) - Growth Hacker Marketing (Ryan Holiday)
Obowiązkowe dla każdego kto chce wystartować z produktem
Biografie:
- Delivering Happiness (Tony Hsieh)
- Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future (Ashlee Vance)
- The Virgin Way (Richard Branson)
- The Innovators: How a Group of Hackers, Geniuses, and Geeks Created the Digital Revolution (Walter Isaacson)
- The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon (Brad Stone)
Wychowanie:
- Playful Parenting (Lawrence J. Cohen)
Książka polecona przez Magdę - co jest dla mnie wystarczającym powodem
Z liczebności książek w kategoriach widać że muszę zdecydowanie popracować nad trzecią z nich ;).
Pozostałe 11 z przesłuchanych było ok, ale nie powaliło mnie na kolana:
- Remote (Jason Fried, David Heinemeier Hansson)
- It\'s Not Luck (Eliyahu M. Goldratt)
- Zero to One (Peter Thiel, Blake Masters)
- Scaling Up (Verne Harnish)
- Pitch Anything (Oren Klaff)
- Exponential Organizations: New Organizations Are Ten Tmes Better, Faster, and Cheaper Than Yours and What to Do About It (Salim Ismail, Michael S. Malone, Yuri van Geest, Peter H. Diamandis - foreword and afterword)
- Creativity, Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration (Ed Catmull, Amy Wallace)
- Startup CEO: A Field Guide to Scaling Up Your Business (Matt Blumberg)
- Bold (Peter H. Diamandis, Steven Kotler)
- Contagious (Jonah Berger)
- Customer Development for Entrepreneurs (Mike Fishbein)
- The Innovator\'s Dilemma (Clayton M. Christensen)
Coś po polsku
Miałem okazję przesłuchać kilka pozycji w rodzimej Audiotece:
- The 4-Hour Workweek (Tim Ferriss)
- Steve Jobs (Walter Isaacson)
- Getting Things Done (David Allen) - której jako jedynej nie skończyłem ;)
Mam nadzieję, że od następnej książki będę mógł się podzielić krótką recenzją każdej z osobna.
Dodaj komentarz!